ACADEMIA ROMÂNĂ
|
„Educatia copilului trebuie sa urmareasca dezvoltarea respectului fata de mediul natural...”Art.29, 1.E, Conventia cu privire la Drepturile Copilului |
· Viziunea UE despre tranziția verde
Uniunea Europeană
încurajează
sectorul educației
în
luarea de măsuri
pentru tranziția
verde
și
pentru sustenabilitate, inițiative
ce au loc tot mai amplu
în
țările
europene. În Europa se desfășoară un număr tot mai crescut de
inițiative privind schimbările climatice și conservarea
biodiversității, în domeniul educației.
·
Viziunea ONU asupra educației Art. 29, 1.E din Convenția cu privire la Drepturile Copilului, adoptată de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite la 20 noiembrie 1989, menționează: "1. Statele părți sunt de acord că educația copilului trebuie să urmarească: (...) e) educarea copilului în spiritul respectului față de mediul natural".
|
·
Viziunea
Institutului de Biologie București
(IBB) asupra educației
ecologice
Considerăm
că
educaţia
ecologică
are un rol crucial
în modelarea unei
atitudini prietenoase față
de mediu a elevilor, dar
și
în adoptarea timpurie a
unor măsuri
individuale
și colective de protecție
a mediului.
Înţelegerea
importanţei
conservării
biodiversităţii
pentru furnizarea serviciilor ecosistemice utile bunăstării
omului, poate contribui la
îmbunătățirea
comportamentului acestora, ca viitori adulţi
informați
și responsabili.
Deoarece schimbarea
începe
printr-o educație
timpurie, adevărata
educaţie
ecologică
îşi va atinge scopul
numai atunci când
elevii vor fi convinşi
de necesitatea ocrotirii naturii
şi vor deveni factori
activi
în acţiunea
de reconciliere a omului cu natura.
În prezent, insuficienta
preocupare privind protecţia
mediului poate duce la deteriorarea habitatelor fragile
(fragmentarea acestora, diminuarea biodiversității,
modificări
în modul de utilizare a
terenurilor), amenințând
astfel dezvoltarea durabilă
a societăţii.
|