ACADEMIA ROMÂNĂ
INSTITUTUL DE BIOLOGIE BUCUREȘTI

 

Acasă         Viziune          Materiale educative         Programe educaționale         Noutăți         Contact




 

„Educatia copilului trebuie sa urmareasca dezvoltarea respectului fata de mediul natural...”

Art.29, 1.E, Conventia cu privire la Drepturile Copilului

 



·        Viziunea UE despre tranziția verde        

Uniunea Europeană încurajează sectorul educației în luarea de măsuri pentru tranziția verde și pentru sustenabilitate, inițiative ce au loc tot mai amplu în țările europene. În Europa se desfășoară un număr tot mai crescut de inițiative privind schimbările climatice și conservarea biodiversității, în domeniul educației.

·        Viziunea ONU asupra educației

Art. 29, 1.E din Convenția cu privire la Drepturile Copilului, adoptată de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite la 20 noiembrie 1989, menționează: "1. Statele părți sunt de acord că educația copilului trebuie să urmarească: (...) e) educarea copilului în spiritul respectului față de mediul natural".

 

·        Viziunea Institutului de Biologie București (IBB) asupra educației ecologice

Considerăm că educaţia ecologică are un rol crucial în modelarea unei atitudini prietenoase față de mediu a elevilor, dar și în adoptarea timpurie a unor măsuri individuale și colective de protecție a mediului. Înţelegerea importanţei conservării biodiversităţii pentru furnizarea serviciilor ecosistemice utile bunăstării omului, poate contribui la îmbunătățirea comportamentului acestora, ca viitori adulţi informați și responsabili. Deoarece schimbarea începe printr-o educație timpurie, adevărata educaţie ecologică îşi va atinge scopul numai atunci când elevii vor fi convinşi de necesitatea ocrotirii naturii şi vor deveni factori activi în acţiunea de reconciliere a omului cu natura. În prezent, insuficienta preocupare privind protecţia mediului poate duce la deteriorarea habitatelor fragile (fragmentarea acestora, diminuarea biodiversității, modificări în modul de utilizare a terenurilor), amenințând astfel dezvoltarea durabilă a societăţii.