ACADEMIA ROMÂNĂ
  Institutul de Biologie București     


Institutul de Biologie București al Academiei Române organizează studii doctorale

 

 

PENTRU A PUTEA FI SUSȚINUTĂ, TEZA DE DOCTORAT TREBUIE SĂ ÎNDEPLINEASCĂ CRITERIILE MINIMALE ÎN VIGOARE

 

 

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ȘI SUSȚINERII TEZEI DE DOCTORAT

 

I.                   Teza de doctorat - Elaborare și susținere

Studiile universitare de doctorat se finalizează prin elaborarea și susținerea publică a tezei de doctorat. Teza de doctorat este o lucrare originală, rezultatul unei cercetări științifice, care conține rezultate originale. Aceasta este rezultatul unei activități de cercetare științifică desfășurată de studentul-doctorand sub coordonarea conducătorului de doctorat, pe parcursul programului de studii universitare de doctorat.

Menționarea sursei pentru orice material preluat în teză este obligatorie.

Criteriile de evaluare a calității unei teze de doctorat au în vedere rezultatele de cercetare prezentate în teză, obținute în cadrul programului de studii universitare de doctorat. La aprecierea tezei de doctorat, referenții evaluează și rezultatele științifice publicate sau acceptate pentru publicare.

Studentul-doctorand este autorul tezei și își asumă corectitudinea datelor și informațiilor prezentate în teză, a opiniilor formulate și a demonstrațiilor făcute în teză.

Conducătorul de doctorat are obligația să asigure îndrumarea științifică, profesională și deontologică a fiecărui student-doctorand și să depună toate diligențele în ceea ce privește verificarea conformității tezelor de doctorat în raport cu cerințele specifice unei creații originale.

 

ETAPE PRESUSȚINERE:

A.        Verificarea similitudinilor

Se recomandă ca procedura de susținere a tezei de doctorat să se inițieze cu minimum 150  zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținerea publică.

În cazul în care sunt îndeplinite toate obligațiile din planul studiilor universitare de doctorat și cele prevăzute în contractul de studii, studentul doctorand și conducătorul de doctorat pot face demersurile pentru susținerea tezei de doctorat.

Totodată, studentul-doctorand completează și depune la institutul organizator de doctorat (IOD), în 3 exemplare,  Cererea referitoare la demararea procedurilor de analiză a similitudinilor (Anexa 1) și formularul Date verificare ANTIPLAGIAT (Anexa 2). Codurile pentru domenii și specializări, se vor completa din documentele Domenii doctorat și Specializări doctorat.

Studentul-doctorand predă teza de doctorat în format electronic la secretariatul școlii doctorale, împreună cu rezumatul tezei de doctorat în limba română și într-o limbă de circulație internațională, precum și declarația pe propria răspundere cu privire la originalitatea tezei de doctorat (Anexa 3).

Cererea va fi înregistrată la IOD, apoi la registratura Academiei Române. După înregistrarea acesteia, cererea scanată împreună cu teza de doctorat în format digital și formularul Date verificare ANTIPLAGIAT în format word, se vor transmite la adresele de email: marianap@acad.ro și scosaar@acad.ro.  În e-mail studentul-doctorand va menționa la subiect solicitarea privind verificarea tezei de doctorat.

Raportul de similitudini este transmis studentului doctorand, conducătorului de doctorat și Serviciului Programe de Cercetare și Doctorat. Studentul-doctorand va trimite raportul de similitudini în format electronic și secretarului științific al IBB la adresa silvia.grosu@ibiol.ro.

Pe baza acestuia, se va întocmi, în două exemplare, Rezoluția conducătorului de doctorat și a comisiei de îndrumare și integritate academică (Anexa 4). Aceasta va fi semnată de conducătorul de doctorat (persoană desemnată pentru analiza raportului de similitudine) și de comisia de îndrumare și integritate academică. La completarea formularului de Rezoluție a conducătorului de doctorat se va respecta hotărârea Consiliului științific al IBB din 23.06.2017 prin care au fost stabilite pragurile de suspiciune pentru coeficienții de similituidine astfel:

·         Coeficientul de similitudine 1 trebuie să fie sub 30%

·         Coeficientul de similitudine 2 trebuie să fie sub 5%

În situația în care raportul de similitudini indică nevoia realizării unor modificări ale tezei de doctorat, după efectuarea acestora, sunt reluate etapele descrise anterior (Anexele1- 4).

 

B.        Presusținerea tezei de doctorat

Pe parcursul desfășurării contractului de studii doctorale, studentul-doctorand este sprijinit de o comisie de îndrumare și integritate academică formată din 3 membri. Aceștia pot face parte din echipa de cercetare a conducătorului de doctorat sau pot fi alte persoane afiliate școlii doctorale sau cadre didactice și de cercetare neafiliate acesteia. Cel puțin un membru al acestei comisii este din afara Academiei Române. Studentul-doctorand întocmește și depune la IOD Cererea  referitoare la demararea procedurilor de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare și integritate academică (Anexa 5). Ulterior soluționării acesteia, studentul-doctorand va susține teza de doctorat în fața Comisiei de îndrumare și integritate academică.

   În cazul în care comisia de îndrumare și integritate academică, recomandă îmbunătățiri, adăugarea unor informații în teza de doctorat care modifică structura tezei care a fost verificată prin sistemul antiplagiat sau propune refacerea tezei până la o anumită dată, teza va fi reanalizată urmând ca apoi să se organizeze o nouă presusținere (redepunerea Anexelor 1 - 5).

După presusținere, conducătorul de doctorat și comisia de îndrumare și integritate academică decid asupra depunerii oficiale a tezei și organizării susținerii publice (Anexa 6). Procesul verbal, în două exemplare, va fi însoțit de referatul de acceptare al conducătorului de doctorat.

 

C.        Depunerea oficială a tezei de doctorat la institutul în cadrul căruia studentul-doctorand și-a desfășurat activitatea doctorală

În vederea demarării procedurilor pentru susținerea tezei de doctorat, la nivelul institutului organizator de doctorat (IOD), studentul-doctorand și conducătorul științific vor ține seama de prevederile impuse de legislația în vigoare pentru organizarea și susținerea publică a tezei de doctorat.

În urma obținerii deciziei din partea conducătorului de doctorat și a membrilor comisiei de îndrumare și integritate academică asupra depunerii oficiale a tezei și organizării susținerii publice, studentul-doctorand predă la IOD referatul de acceptare al conducătorului de doctorat și acordul membrilor comisiei îndrumare și integritate academică. Teza de doctorat se depune în mod oficial la secretariatul școlii doctorale, în format tipărit și în format electronic, însoțită de Rezoluția conducătorului de doctorat și a comisiei de îndrumare și integritate academică cu privire la Raportul de similitudine (Anexa 4), rezumatul tezei de doctorat în limba română și într-o limbă de circulație internațională (câte un exemplar tipărit și unul electronic – în format pdf), CV-ul doctorandului, de preferat în format European. De asemenea, studentul-doctorand depune la secretariatul școlii doctorale, în două exemplare, Lista publicațiilor rezultate în urma cercetării științifice din programul de studii doctorale (Anexa 7) și Declarația privind opțiunile studentului-doctorand absolvent cu referire la publicarea tezei de doctorat (Anexa 8).

Responsabilul cu studiile doctorale din IOD certifică îndeplinirea de către doctorand a tuturor obligațiilor din cadrul programului de studii universitare de doctorat (Anexa 9).

După certificarea îndeplinirii tuturor obligațiilor din cadrul programului de studii universitare de doctorat, studentul doctorand depune la IOD declarația referitoare la luarea la cunoștiință privind publicarea în previzualizare a tezei de doctorat (Anexa 10) și data estimată pentru susținerea publică (Anexa11).

Persoana responsabilă cu doctoratele din cadrul IOD înregistrează la SCOSAAR documentele mai sus mentionate, cu mimimum 5 zile înainte de data solicitață pentru publicare (Anexele 10 și 11). SCOSAAR încarcă teza de doctorat și anexele sale (transmise anterior pentru analiza similitudinilor) pe platforma națională gestionată de Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI).

Teza de doctorat și anexele sale vor fi disponibile pentru consultare publică timp de 90 de zile calendaristice, înainte de susținerea publică, pe platforma națională gestionată de UEFISCDI, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în domeniul drepturilor de autor.

În perioada în care teza este publică pe platforma națională, orice persoană fizică sau juridică poate formula observații cu privire la existența unor abateri de la standardele de etică și deontologie, inclusiv din perspectiva existenței plagiatului. Observațiile pot fi depuse online, la adresa de e-mail: sesizaritezedoctorat@acad.ro sau la registratura IOSUD – Academia Română.

   Observațiile primite sunt înaintate spre analiză școlii doctorale unde studentul doctorand își desfășoară activitatea, studentului-doctorand, conducătorului de doctorat și comisiei de îndrumare și integritare academică în vederea întocmirii unui raport care va fi depus la SCOSAAR de către IOD unde este înmatriculat studentul doctorand, în termen de 10 zile calendaristice de la primire.

SCOSAAR va transmite raportul către CSUD pentru analiză și decizie în vederea validării inițierii procedurii de susținere publică a tezei de doctorat. Acest raport va face parte din dosarul de doctorat.

Dacă decizia CSUD este de validare, se inițiază procedura de susținere publică a tezei de doctorat prin stabilirea comisiei de doctorat.

În cazul în care CSUD invalidează inițierea procedurii de susținere publică a tezei de doctorat, școala doctorală și IOD unde studentul doctorand își desfășoară activitatea primesc recomandări privind refacerea tezei de doctorat și eliminarea situațiilor neconforme cu standardele de etică și deontologie. Studentul-doctorand are obligația remedierii conținutului tezei în termen de 3 luni de la comunicarea deciziei de invalidare a susținerii, cu reluarea procedurii de punere în transparență a lucrării.

Propunerea conducătorului/conducătorilor de doctorat privind componența comisiei de susținere publică a tezei de doctorat (Anexa 12) se va înainta Serviciului Programe de Cercetare și Doctorat și va fi însoțită de următoarele documente în copie: procesul verbal de presusținere (Anexa 6), Rezoluția conducătorului de doctorat și a comisiei de îndrumare și integritate academică cu privire la Raportul de Similitudine (Anexa 4). Componența comisiei de doctorat este propusă de conducătorul de doctorat, avizată de Școala doctorală și aprobată de CSUD și Directorul SCOSAAR. Comisia de doctorat este alcătuită din minimum 5 membri: președintele, ca reprezentant al IOSUD (directorul IBB), conducătorul de doctorat și cel puțin 3 referenți din țară sau din străinătate, specialiști în domeniul în care a fost elaborată teza de doctorat, din care cel puțin 2 referenți își desfășoară activitatea în afara IOSUD respective. Membrii comisiei de doctorat au diplomă de doctor și au cel puțin funcția didactică de conferențiar universitar sau de cercetător științific gradul II ori au calitatea de conducător de doctorat, în țară sau în străinătate.

Toate documentele ce constituie dosarul de doctorat trebuie sa fie corecte și complete.

 

ETAPE SUSȚINERE:

A.        Demararea procedurii de susținere publică a tezei de doctorat

            Rapoartele referenților oficiali, membri ai comisiei de doctorat semnate în original (câte 2 exemplare) se depun, semnate și datate, cu cel puțin 25 zile înainte de susținerea tezei, conform Regulamentului SCOSAAR. Astfel, organizarea ședinței de susținere publică a tezei de doctorat poate fi demarată de către IOD numai după ce s-au primit rapoartele de evaluare ale tuturor referenților oficiali.

            Studentul-doctorand depune un exemplar al tezei de doctorat la biblioteca IOD (Anexa 13).

            Cererea pentru fixarea datei de susținere publică a tezei de doctorat,  întocmită de către studentul-doctorand, avizată de conducătorul de doctorat și de președintele comisiei de susținere se înregistrează la IOD, cu minimum 25 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere. Data propusă pentru susținere (Anexa 14) nu poate fi stabilită mai devreme de data estimată anterior pentru susținerea publică, consemnată în Anexa 11. Aceasta va include în mod obligatoriu data, locația și ora de susținere, conducătorul sau conducătorii de doctorat, precum și locul unde textul integral al tezei poate fi consultat în format tipărit.

            După avizarea cererii pentru fixarea datei de susținere publică a tezei de doctorat de către conducătorul de doctorat și de președintele comisiei de doctorat, IOD va afișa cu minimum 25 zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere, anunțul susținerii publice pe site-ul institutului (Anexa 15). Cererea avizată, referatele membrilor comisiei și link-ul unde este afișat anunțul susținerii publice vor fi transmise Serviciului Programe de Cercetare si Doctorat la adresa de email scosaar@acad.ro. Serviciul Programe de Cercetare și Doctorate va posta pe site-ul Academiei Române, link-ul primit de la IOD.

 

B.        Susținerea tezei de doctorat

Susținerea tezei de doctorat poate avea loc în prezența a cel puțin 4 dintre membrii comisiei de doctorat, cu participarea fizică obligatorie a președintelui comisiei și a conducătorului de doctorat, pentru ceilalți membri ai comisiei fiind posibilă participarea și în sistem de videoconferință online (înregistrarea va fi anexă la dosarul de doctorat). Dacă un referent al comisiei de susținere publică a tezei de doctorat nu poate fi prezent la susținerea publică, este necesară completarea de către acesta a unui document (în 2 exemplare semnate olograf) (Anexa 16).

Susținerea publică include obligatoriu o sesiune de întrebări din partea membrilor comisiei de doctorat și a publicului.

Pe baza susținerii publice a tezei de doctorat și a rapoartelor referenților oficiali, comisia de doctorat evaluează și deliberează asupra calificativului pe care urmează să îl atribuie tezei de doctorat. Calificativele care pot fi atribuite sunt: "Excelent", "Foarte bine", "Bine", "Satisfăcător" și "Nesatisfăcător". Evaluarea  tezei și atribuirea calificativelor se  va face conform criteriilor în vigoare aprobate de Comisia de Biologie și Biochimie din cadrul Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU).

Dacă studentul-doctorand a îndeplinit toate cerințele prevăzute în programul de cercetare științifică și aprecierile asupra tezei de doctorat permit atribuirea calificativului "Excelent", "Foarte bine", "Bine" sau "Satisfăcător", comisia de doctorat propune acordarea titlului de doctor.

În cazul atribuirii calificativului "Nesatisfăcător", comisia de doctorat precizează elementele de conținut care urmează să fie refăcute sau completate în teza de doctorat și solicită o nouă susținere publică a tezei. A doua susținere publică a tezei are loc în fața aceleiași comisii de doctorat ca și în cazul primei susțineri. În cazul în care și la a doua susținere publică se obține calificativul "Nesatisfăcător", titlul de doctor nu se acordă, iar studentul-doctorand este exmatriculat.

Procesul-verbal al susținerii publice (Anexa 17) include anexa cu întrebări și răspunsuri precum și următoarele informații:

a)            calificativul propus;

b)           indicarea comisiei de specialitate a CNATDCU căreia îi este arondat domeniul de studii universitare de doctorat în care a fost absolvit programul de studii;

c)            data susținerii publice a tezei de doctorat.

În anexa Procesului-verbal al susținerii publice se precizează motivația calificativului acordat și elementele care trebuie refăcute/completate în teza de doctorat, dacă este cazul.

Institutele au obligația să transmită Serviciului Programe de Cercetare si Doctorat în maximum 5 zile de la data susținerii tezei, dosarul de doctorat atât în format fizic cât și electronic (stick). Teza de doctorat se va depune în două exemplare. Un exemplar al tezei de doctorat este destinat Fondului intangibil al Depozitului legal care va fi depus de către IOSUD la Biblioteca Națională a României după obținerea titlului de doctor și va fi însoțit de un CD ce va conține teza de doctorat în format pdf editabil.

Serviciul Programe de Cercetare și Doctorat va transmite dosarul de doctorat Secțiilor științifice din cadrul Academiei Române spre avizare. După obținerea avizului, IOSUD solicită Ministerului Educației intrarea în procedura de evaluare la nivelul CNATDCU (Anexa 18).

Structura dosarului de doctorat și accesul la acesta vor fi reglementate printr-o procedură elaborată de CNATDCU și aprobată prin ordin al ministrului educației, cu respectarea legislației în vigoare.

În termen de 90 de zile calendaristice de la primirea dosarului de doctorat, CNATDCU emite un aviz conform cu privire la respectarea procedurii administrative desfășurate la nivelul IOSUD și respectarea criteriilor minimale pentru acordarea diplomei de doctor. Procedura administrativă include ca pas distinct verificarea declarației privind originalitatea lucrării și analizarea rapoartelor privind gradul de similitudine.

În cazul în care CNATDCU decide că procedura administrativă desfășurată la nivelul IOSUD nu a respectat prevederile prezentului regulament, dosarul de doctorat va fi transmis înapoi către IOSUD pentru a fi reanalizat și completat. Decizia va fi transmisă de către IOSUD SCOSAAR, Școlii doctorale din care face parte studentul doctorand. Dosarul de doctorat poate fi retransmis către CNATDCU pentru o nouă analiză doar după reluarea procedurilor prevăzute în prezenta metodologie privind susținerea publică.

 

II.        Conferirea titlului de doctor

În termen de 30 de zile calendaristice de la primirea avizului conform emis de către CNATDCU, IOSUD emite decizia de acordare a diplomei de doctor, semnată de Președintele Academiei Române, întocmește și eliberează diploma de doctor.

După emiterea diplomei de doctor, teza de doctorat, în format digital și tipărit, se arhivează la biblioteca IOD, cu termen permanent.

Dacă studentul-doctorand nu optează pentru publicarea distinctă a tezei sau a unor capitole din aceasta, forma digitală a tezei rămâne publică și va putea fi accesată liber pe platforma națională gestionată de UEFISCDI, inclusiv după emiterea deciziei de acordare a diplomei de doctor. Tezei i se va atribui o licență de protecție a dreptului de autor.

Dacă studentul-doctorand optează pentru publicarea distinctă a tezei de doctorat sau a unor capitole din aceasta, el primește un termen de grație de maximum 24 de luni pentru realizarea acestei publicări, timp în care teza de doctorat, în format digital, devine inaccesibilă publicului. După expirarea termenului de grație, în cazul în care în platforma gestionată de UEFISCDI nu a fost încărcată nicio notificare cu privire la publicarea distinctă a tezei, documentul în format digital devine automat liber accesibil, cu atribuirea unei licențe de protecție a dreptului de autor.

După publicarea tezei sau a unor capitole din aceasta, autorul are obligația de a notifica IOSUD la adresa de email scosaar@acad.ro asupra acestui fapt și de a transmite indicația bibliografică și un link către publicație, care vor fi făcute apoi publice pe platforma națională gestionată de UEFISCDI.

După emiterea deciziei de acordare a diplomei de doctor, în termen de maximum 180 de zile, IOSUD are obligația transmiterii către Biblioteca Națională a României a unui exemplar tipărit al tezei de doctorat și al anexelor acesteia, conform Legii nr. 111/1995 privind Depozitul legal de documente, republicată, exemplar destinat Fondului intangibil, precum și a unui exemplar digital al acestora, pe suport electronic, destinat consultării la cerere, la sediul Bibliotecii Naționale a României, de către orice persoană interesată, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.

IOSUD elaborează și adoptă regulamente privind standardele de calitate care trebuie respectate în elaborarea tezei de doctorat. Aceste standarde vor fi corelate cu standardele minimale elaborate de CNATDCU pentru acordarea diplomei de doctor, precum și cu ghidul privind redactarea tezelor de doctorat elaborat de CNATDCU.

Calitatea de student-doctorand încetează la acordarea titlului de doctor.

 Anexele ce vor sta la baza întocmirii dosarului de susținere a tezei de doctorat sunt următoarele, în ordinea cronologică a întocmirii lor:

Denumire

Conținut

Nr  exemplare în format tipărit

Anexa 1

Cererea de demarare a procedurilor de analiză a similitudinilor

3

Anexa 2

Date necesare pentru verificarea tezei de doctorat

2

Anexa 3

Declarația semnată de studentul-doctorand privind asumarea răspunderii asupra tezei și luarea la cunoștință a prevederilor legale

2

Anexa 4

Rezoluția conducătorului de doctorat și a Comisiei de îndrumare și integritate academică cu privire la Raportul de Similitudine

2

Anexa 5

Cererea  referitoare la demararea procedurilor de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare și integritate academică (presusținere)

2

Anexa 6

Proces-verbal privind susținerea tezei în fața conducătorului de doctorat și a comisiei de îndrumare și integritate

2

Anexa 7

Lista publicațiilor rezultate în urma cercetării științifice din programul de studii doctorale

2

Anexa 8

Declaratie privind opțiunile studentului-doctorand absolvent cu referire la publicarea tezei de doctorat

2

Anexa 9

Referat preliminar de verificare a îndeplinirii cerințelor legale în vederea susținerii tezei de doctorat

2

Anexa 10

Declarația doctorandului referitoare la luarea la cunoștiință privind publicarea în previzualizare a tezei de doctorat

3

Anexa 11

Cererea doctorandului referitoare la data estimată pentru sustinerea publică a tezei de doctorat

3

Anexa 12

Propunerea conducătorului de doctorat privind componența comisiei de susținere publică a tezei de doctorat

3

Anexa 13

Adeverință depunere teză la IOD

2

Anexa 14

Cerere stabilire dată susținere publică

2

Anexa 15

Anunțul susținerii publice

2

Anexa 16

Vot prin corespondență

2

Anexa 17

Proces-verbal privind susținerea publică a tezei

3

Toate anexele (.zip)

Alături de :

-        Teza de doctorat și anexele sale

-        Rezumatul în limba română al tezei de doctorat

-        Rezumatul într-o limbă de circulație internațională al tezei de doctorat

-        Curriculum Vitae al studentului-doctorand

-        Curriculum Vitae al fiecărui membru din comisia de doctorat semnat în original (scanat distinct pentru fiecare membru în parte).

-        Referatul de acceptare al conducătorului de doctorat

-        Acte de studii certificate conform cu originalul de către persoana responsabilă cu doctoratele din IOD

-        Acte de identitate certificate conform cu originalul de către persoana responsabilă cu doctoratele din IOD

-        Referatele membrilor comisiei de susținere (cu excepția presedintelui comisiei)

 

Acronime

CNATDCU

-

Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare

CSUD

-

Consiliul Studiilor Universitare de Doctorat din SCOSAAR

IOD

-

Institutul organizator de doctorat

IOSUD

-

Instituție Organizatoare de Studii Universitare de Doctorat

SCOSAAR

-

Școala de Studii Avansate a Academiei Române

UEFISCDI

-

Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării

  

 

LISTA ACTELOR AFLATE IN DOSARUL Electronic:

 

a)      Copie scanată a actului de identitate

b)      Copie scanată a actului de naștere

c)      Copie scanată a certificatului de căsătorie

d)     CV-ul doctorandului, semnat și datat

e)      Decizia de admitere la programul de studii universitare de doctorat

f)       Contractul de studii universitare și actele adiționale (Planul de studii doctorale)

g)      Cererea doctorandului privind demararea procedurilor de evaluare de către comisia de îndrumare, semnată de doctorand, înregistrată la școala doctorală și avizată de conducătorul de doctorat

h)      Copie scanată după declarația semnată de doctorand și de conducătorul de doctorat privind asumarea răspunderii cu privire la asigurarea originalității conținutului tezei de doctorat, precum și a respectării standardelor de etică profesională, conform art. 143 alin. (4) și art. 170 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 65 alin. (5) - (7) din codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin HG nr. 681/2011

i)        Un raport de similitudini care va include rezoluția conducătorului de doctorat; prima pagină a raportului cuprinde mențiunea olografă „lucrarea nu conține elemente de plagiat”, numele conducătorului în clar și semnătura acestuia

j)        Referat preliminar susținerii publice a tezei, întocmit de școala doctorală și documente care atestă parcursul programului de studii (planul de studii, procese verbale examene și referate)

k)      Propunerea comisiei de susținere publică, formulată și semnată de conducătorul de doctorat și aprobată de Consiliul Științific al SCOSAAR

l)        CV-urile celor 5 membri ai comisiei de susținere publică

m)    Decizia de numire a comisiei de susținere publică eliberată de SCOSAAR

n)      Cererea pentru fixarea datei de susținere publică a tezei de doctorat (înregistrată la Institutul coordonator cu minim 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere) formulată de doctorand și avizată de conducătorul de doctorat, de președinteșe comisiei de susținere  și de directorul departamentului

o)      Anunțul pentru susținerea publică (întocmit cu 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere)

p)      Adeverință privind depunerea unui exemplar tipărit al tezei la biblioteca Institutului coordonator

q)      Rapoartele celor 3 referenți oficiali, membri ai comisiei de doctorat, semnate de aceștia (copii scanate sau documente semnate electronic)

r)       Referatul de acceptare din partea conducătorului de doctorat

s)       Avizul comisiei de îndrumare în vederea depunerii tezei

t)       PV al susținerii publice și anexa cu întrebări și răspunsuri, inclusiv propunerea de acordare a titlului de doctor, semnat de toți membrii comisiei (copie scanată sau document semnat electronic)

u)      Rezumatul tezei de doctorat

v)      Teza de doctorat și anexele

w)    Lista publicațiilor rezultate în urma cercetării științifice din programul de studii doctorale și copii ale publicațiilor

x)      Declarația doctorandului privind opțiunile acestuia referitor la publicarea tezei de doctorat

y)      Copii acte de studii (diplomă bacalaureat, diplomă licență, foaie matricolă)

 

Dosarul electronic este însoțit de unul printat care conține:

Adresa de înaintare

Etichetă dosar

Chitanță de achitatre a taxei de susținere a tezei -  600 RON

OPIS documente incluse in dosar

Toate documentele a-y cu excepția punctului v care va fi înlocuit de un exemplar tipărit al tezei

 

 

LISTA DOCUMENTELOR DIN DOSARUL ÎNTOCMIT ÎN VEDEREA ELIBERĂRII DIPLOMEI DE DOCTOR ÎN Biologie

 

 

1.     Fișa personală a doctorandului

2.     Proces verbal al Comisiei de susținere publică a tezei cu rezultatul votării propunerii de acordare a titlului științific de doctor

3.     Referatul final de verificare a lucrărilor din care rezultă îndeplinirea cerințelor legale de susținere publică a tezei de doctorat

4.     Copie legalizată după certificatul de naștere

5.     Copie legalizata dupa certificatul de căsătorie

6.     Copie după Hotărârea Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare pentru conferirea titlului de doctor (pozitia ... din anexa .... privind Academia Română)

7.     Adresa oficială din partea Institutului de Biologie din care rezultă că doctorul în științe pentru care se solicită eliberarea diplomei nu are față de institut datorii materiale rezultate din desfășurarea activității de cercetare și învățământ pentru obținerea titlului științific de doctor în științe

8.     Copie după chitanța de plată a  a sumei de  ..... RON, reprezentând taxa pentru eliberarea diplomei de doctor (cv 15 Euro), în contul  Academiei Române,  RO86TREZ70020E330500XXXX, deschis la ATCP-MB , CF 4192472.

9.      Notă privind limba oficială de pregătire a doctoratului și titlul tezei de doctorat în limba romană și engleză

 

CERERI

 

1. Model Cerere de prelungire stagiu

2. Model Cerere perioada de gratie

3. Model Cerere retragere

4. Model Cerere schimbare titlu teza

 

FORMULARE EXAMENE / REFERATE

1. Cerere examen Etică

2. Proces verbal Etică

3. Cerere examen Metode

4. Proces verbal Metode

5. Cerere examen Biodiversitate

6. Proces verbal Biodiversitate

7. Cerere examen Biotehnologii

8. Proces verbal Biotehnologii

9. Cerere Proiect cercetare

10. Proces verbal Proiect cercetare

11. Cerere Raport cercetare

12. Proces verbal Raport cercetare

13. Catalog examen

 

METODOLOGII:

1. GHID DE REDACTARE A TEZEI DE DOCTORAT  (Anexe)

2. Metodologie privind modificarea perioadei de studiilor doctorale sau încetarea calității de student doctorand

Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8, Anexa 9, Anexa 10, Anexa 11, Anexa 12, Anexa 13, Anexa 14, Anexa 15, Toate documentele (.zip)

3. Metodologie privind acordarea burselor (Anexe)

4. Metodologie privind acordarea revocarea calității de conducător de doctorat în cadrul SCOSAAR (Anexe)

5. Metodologie de evaluare a conducătorilor de doctorat (Anexe)

6. Metodologii privind mobilitatea academică a studenților doctoranzi (Anexa)

7. Metodologie privind schimbarea conducătorului de doctorat (Anexe)

8. Metodologie privind modificarea duratei programului de studii doctorale de la 3 ani la 4 ani

9. Metodologie privind doctoratul în cotutelă

Acord Cotutelă, Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8, Toate documentele (.zip)

 

 

 

 

Pentru mai multe informații vă puteți adresa secretarului științific Dr. Silvia Tudor (centrala: 021 2128640).


© 2008 Institute of Biology. All right reserved.

Send mail to sorin.stefanut@ibiol.ro with questions or comments about this web site.
Last modified: 01/18/25