ACADEMIA ROMÂNĂ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Institutul de Biologie București al Academiei Române organizează studii doctorale
PENTRU A PUTEA FI SUSȚINUTĂ, TEZA DE DOCTORAT TREBUIE SĂ ÎNDEPLINEASCĂ CRITERIILE MINIMALE ÎN VIGOARE
METODOLOGIA ORGANIZĂRII ȘI SUSȚINERII TEZEI DE DOCTORAT
I.
Teza de doctorat
- Elaborare și susținere
Studiile universitare de doctorat
se finalizează prin elaborarea și susținerea publică a tezei de doctorat.
Teza de doctorat este o lucrare originală, rezultatul unei cercetări
științifice, care conține rezultate originale. Aceasta este rezultatul
unei activități de cercetare științifică desfășurată de
studentul-doctorand sub coordonarea conducătorului de doctorat, pe
parcursul programului de studii universitare de doctorat.
Menționarea sursei pentru orice
material preluat în teză este obligatorie.
Criteriile de evaluare a
calității unei teze de doctorat au în vedere rezultatele de cercetare
prezentate în teză, obținute în cadrul programului de studii universitare
de doctorat. La aprecierea tezei de doctorat, referenții evaluează și
rezultatele științifice publicate sau acceptate pentru publicare.
Studentul-doctorand este autorul
tezei și își asumă corectitudinea datelor și informațiilor prezentate în
teză, a opiniilor formulate și a demonstrațiilor făcute în teză.
Conducătorul de doctorat are
obligația să asigure îndrumarea științifică, profesională și deontologică
a fiecărui student-doctorand și să depună toate diligențele în ceea ce
privește verificarea conformității tezelor de doctorat în raport cu
cerințele specifice unei creații originale.
ETAPE PRESUSȚINERE:
A.
Verificarea similitudinilor
Se recomandă ca procedura de
susținere a tezei de doctorat să se inițieze cu minimum 150
zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținerea
publică.
În cazul în care sunt îndeplinite
toate obligațiile din planul studiilor universitare de doctorat și cele
prevăzute în contractul de studii, studentul doctorand și conducătorul de
doctorat pot face demersurile pentru susținerea tezei de doctorat.
Totodată, studentul-doctorand
completează și depune la institutul organizator de doctorat (IOD), în 3
exemplare, Cererea referitoare
la demararea procedurilor de analiză a similitudinilor (Anexa 1) și formularul
Date verificare ANTIPLAGIAT (Anexa
2). Codurile pentru domenii și
specializări, se vor completa din documentele Domenii doctorat și Specializări doctorat.
Studentul-doctorand predă teza de
doctorat în format electronic la secretariatul școlii doctorale, împreună
cu rezumatul tezei de doctorat în limba română și într-o limbă de
circulație internațională, precum și declarația pe propria răspundere cu
privire la originalitatea tezei de doctorat (Anexa
3).
Cererea va fi înregistrată la
IOD, apoi la registratura Academiei Române. După înregistrarea acesteia,
cererea scanată împreună cu teza de doctorat în format digital și
formularul Date verificare ANTIPLAGIAT în format word, se vor transmite la
adresele de email:
marianap@acad.ro
și
scosaar@acad.ro.
În e-mail studentul-doctorand va menționa la subiect solicitarea
privind verificarea tezei de doctorat.
Raportul de similitudini este
transmis studentului doctorand, conducătorului de doctorat și Serviciului
Programe de Cercetare și Doctorat.
Studentul-doctorand va trimite raportul de similitudini în format
electronic și secretarului științific al IBB la adresa silvia.grosu@ibiol.ro.
Pe baza acestuia, se va întocmi,
în două exemplare, Rezoluția conducătorului de doctorat și a comisiei de
îndrumare și integritate academică (Anexa
4). Aceasta va fi semnată de conducătorul de doctorat
(persoană desemnată pentru analiza raportului de similitudine) și de
comisia de îndrumare și integritate academică. La completarea formularului
de Rezoluție a conducătorului de doctorat se va respecta hotărârea Consiliului
științific al IBB din 23.06.2017 prin care au fost stabilite pragurile
de suspiciune pentru coeficienții de similituidine astfel:
· Coeficientul
de similitudine 1 trebuie să fie sub 30%
· Coeficientul
de similitudine 2 trebuie să fie sub 5%
În situația în care raportul de
similitudini indică nevoia realizării unor modificări ale tezei de
doctorat, după efectuarea acestora, sunt reluate etapele descrise anterior
(Anexele1- 4).
B.
Presusținerea tezei de doctorat
Pe parcursul desfășurării
contractului de studii doctorale, studentul-doctorand este sprijinit de o
comisie de îndrumare și integritate academică formată din 3 membri.
Aceștia pot face parte din echipa de cercetare a conducătorului de
doctorat sau pot fi alte persoane afiliate școlii doctorale sau cadre
didactice și de cercetare neafiliate acesteia. Cel puțin un membru al
acestei comisii este din afara Academiei Române. Studentul-doctorand
întocmește și depune la IOD Cererea
referitoare la demararea procedurilor de evaluare a tezei de către
comisia de îndrumare și integritate academică (Anexa
5). Ulterior soluționării acesteia, studentul-doctorand va
susține teza de doctorat în fața Comisiei de îndrumare și integritate
academică.
În cazul în care comisia de îndrumare și integritate academică,
recomandă îmbunătățiri, adăugarea unor informații în teza de doctorat care
modifică structura tezei care a fost verificată prin sistemul antiplagiat
sau propune refacerea tezei până la o anumită dată, teza va fi reanalizată
urmând ca apoi să se organizeze o nouă presusținere (redepunerea Anexelor
1 - 5).
După presusținere, conducătorul
de doctorat și comisia de îndrumare și integritate academică decid asupra
depunerii oficiale a tezei și organizării susținerii publice (Anexa
6). Procesul verbal, în două exemplare, va fi însoțit de
referatul de acceptare al conducătorului de doctorat.
C.
Depunerea oficială a tezei de doctorat la institutul în cadrul
căruia studentul-doctorand și-a desfășurat activitatea doctorală
În vederea demarării procedurilor
pentru susținerea tezei de doctorat, la nivelul institutului organizator
de doctorat (IOD), studentul-doctorand și conducătorul științific vor ține
seama de prevederile impuse de legislația în vigoare pentru organizarea și
susținerea publică a tezei de doctorat.
În urma obținerii deciziei din
partea conducătorului de doctorat și a membrilor comisiei de îndrumare și
integritate academică asupra depunerii oficiale a tezei și organizării
susținerii publice, studentul-doctorand predă la IOD referatul de
acceptare al conducătorului de doctorat și acordul membrilor comisiei
îndrumare și integritate academică. Teza de doctorat se depune în mod
oficial la secretariatul școlii doctorale, în format tipărit și în format
electronic, însoțită de Rezoluția conducătorului de doctorat și a comisiei
de îndrumare și integritate academică cu privire la Raportul de
similitudine (Anexa 4), rezumatul tezei de doctorat
în limba română și într-o limbă
de circulație internațională (câte un exemplar tipărit și unul electronic
– în format pdf), CV-ul doctorandului, de preferat în format European. De
asemenea, studentul-doctorand depune la secretariatul școlii doctorale, în
două exemplare, Lista publicațiilor rezultate în urma cercetării
științifice din programul de studii doctorale (Anexa
7) și
Declarația privind
opțiunile studentului-doctorand absolvent cu referire la publicarea tezei
de doctorat (Anexa
8).
Responsabilul cu studiile
doctorale din IOD certifică îndeplinirea de către doctorand a tuturor
obligațiilor din cadrul programului de studii universitare de doctorat (Anexa 9).
După certificarea îndeplinirii
tuturor obligațiilor din cadrul programului de studii universitare de
doctorat, studentul doctorand depune la IOD declarația referitoare la
luarea la cunoștiință privind publicarea în previzualizare a tezei de
doctorat (Anexa
10) și data estimată pentru susținerea publică (Anexa11).
Persoana responsabilă cu
doctoratele din cadrul IOD înregistrează la SCOSAAR documentele mai sus
mentionate, cu mimimum 5 zile înainte de data solicitață pentru publicare
(Anexele 10 și 11). SCOSAAR încarcă teza de doctorat și anexele sale
(transmise anterior pentru analiza similitudinilor) pe platforma națională
gestionată de Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului
Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI).
Teza de doctorat și anexele sale
vor fi disponibile pentru consultare publică timp de 90 de zile
calendaristice, înainte de susținerea publică, pe platforma națională
gestionată de UEFISCDI, în conformitate cu prevederile legale în vigoare
în domeniul drepturilor de autor.
În perioada în care teza este
publică pe platforma națională, orice persoană fizică sau juridică poate
formula observații cu privire la existența unor abateri de la standardele
de etică și deontologie, inclusiv din perspectiva existenței plagiatului.
Observațiile pot fi depuse online, la adresa de e-mail:
sesizaritezedoctorat@acad.ro
sau la registratura IOSUD – Academia Română.
Observațiile primite sunt înaintate spre analiză școlii doctorale
unde studentul doctorand își desfășoară activitatea,
studentului-doctorand, conducătorului de doctorat și comisiei de îndrumare
și integritare academică în vederea întocmirii unui raport care va fi
depus la SCOSAAR de către IOD unde este înmatriculat studentul doctorand,
în termen de 10 zile calendaristice de la primire.
SCOSAAR va transmite raportul
către CSUD pentru analiză și decizie în vederea validării inițierii
procedurii de susținere publică a tezei de doctorat. Acest raport va face
parte din dosarul de doctorat.
Dacă decizia CSUD este de
validare, se inițiază procedura de susținere publică a tezei de doctorat
prin stabilirea comisiei de doctorat.
În cazul în care CSUD invalidează
inițierea procedurii de susținere publică a tezei de doctorat, școala
doctorală și IOD unde studentul doctorand își desfășoară activitatea
primesc recomandări privind refacerea tezei de doctorat și eliminarea
situațiilor neconforme cu standardele de etică și deontologie.
Studentul-doctorand are obligația remedierii conținutului tezei în termen
de 3 luni de la comunicarea deciziei de invalidare a susținerii, cu
reluarea procedurii de punere în transparență a lucrării.
Propunerea
conducătorului/conducătorilor de doctorat privind componența comisiei de
susținere publică a tezei de doctorat (Anexa
12) se va înainta Serviciului Programe de Cercetare și
Doctorat și va fi însoțită de următoarele documente în copie: procesul
verbal de presusținere (Anexa 6), Rezoluția conducătorului de doctorat și
a comisiei de îndrumare și integritate academică cu privire la Raportul de
Similitudine (Anexa 4). Componența comisiei de doctorat este propusă de
conducătorul de doctorat, avizată de Școala doctorală și aprobată de CSUD
și Directorul SCOSAAR. Comisia de doctorat este alcătuită din minimum 5
membri: președintele, ca reprezentant al IOSUD (directorul IBB),
conducătorul de doctorat și cel puțin 3 referenți din țară sau din
străinătate, specialiști în domeniul în care a fost elaborată teza de
doctorat, din care cel puțin 2 referenți își desfășoară activitatea în
afara IOSUD respective. Membrii comisiei de doctorat au diplomă de doctor
și au cel puțin funcția didactică de conferențiar universitar sau de
cercetător științific gradul II ori au calitatea de conducător de
doctorat, în țară sau în străinătate.
Toate documentele ce constituie
dosarul de doctorat trebuie sa fie corecte și complete.
ETAPE SUSȚINERE:
A.
Demararea procedurii de susținere publică a tezei de doctorat
Rapoartele referenților oficiali, membri ai comisiei de doctorat
semnate în original (câte 2 exemplare) se depun, semnate și datate, cu cel
puțin 25 zile înainte de susținerea tezei, conform Regulamentului SCOSAAR.
Astfel, organizarea ședinței de susținere publică a tezei de doctorat
poate fi demarată de către IOD numai după ce s-au primit rapoartele de
evaluare ale tuturor referenților oficiali.
Studentul-doctorand depune un exemplar al tezei de doctorat la
biblioteca IOD (Anexa 13).
Cererea pentru fixarea datei de susținere publică a tezei de
doctorat, întocmită de către
studentul-doctorand, avizată de conducătorul de doctorat și de
președintele comisiei de susținere se înregistrează la IOD, cu minimum 25
de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere. Data
propusă pentru susținere (Anexa 14) nu poate fi
stabilită mai devreme de data estimată anterior pentru susținerea publică,
consemnată în Anexa 11. Aceasta va include în mod obligatoriu data,
locația și ora de susținere, conducătorul sau conducătorii de doctorat,
precum și locul unde textul integral al tezei poate fi consultat în format
tipărit.
După avizarea cererii pentru fixarea datei de susținere publică a
tezei de doctorat de către conducătorul de doctorat și de președintele
comisiei de doctorat, IOD va afișa cu minimum 25 zile calendaristice
înainte de data propusă pentru susținere, anunțul susținerii publice pe
site-ul institutului (Anexa 15).
Cererea avizată, referatele membrilor comisiei și link-ul unde este afișat
anunțul susținerii publice vor fi transmise Serviciului Programe de
Cercetare si Doctorat la adresa de email
scosaar@acad.ro.
Serviciul Programe de Cercetare și Doctorate va posta pe site-ul Academiei
Române, link-ul primit de la IOD.
B.
Susținerea tezei de doctorat
Susținerea tezei de doctorat
poate avea loc în prezența a cel puțin 4 dintre membrii comisiei de
doctorat, cu participarea fizică obligatorie a președintelui comisiei și a
conducătorului de doctorat, pentru ceilalți membri ai comisiei fiind
posibilă participarea și în sistem de videoconferință online
(înregistrarea va fi anexă la dosarul de doctorat). Dacă un referent al
comisiei de susținere publică a tezei de doctorat nu poate fi prezent la
susținerea publică, este necesară completarea de către acesta a unui
document (în 2 exemplare semnate olograf) (Anexa
16).
Susținerea publică include
obligatoriu o sesiune de întrebări din partea membrilor comisiei de
doctorat și a publicului.
Pe baza susținerii publice a
tezei de doctorat și a rapoartelor referenților oficiali, comisia de
doctorat evaluează și deliberează asupra calificativului pe care urmează
să îl atribuie tezei de doctorat. Calificativele care pot fi atribuite
sunt: "Excelent", "Foarte bine", "Bine", "Satisfăcător" și
"Nesatisfăcător".
Evaluarea tezei și atribuirea calificativelor se va face
conform criteriilor în
vigoare aprobate de Comisia de Biologie și Biochimie din cadrul Consiliului
Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor
Universitare (CNATDCU).
Dacă studentul-doctorand a
îndeplinit toate cerințele prevăzute în programul de cercetare științifică
și aprecierile asupra tezei de doctorat permit atribuirea calificativului
"Excelent", "Foarte bine", "Bine" sau "Satisfăcător", comisia de doctorat
propune acordarea titlului de doctor.
În cazul atribuirii
calificativului "Nesatisfăcător", comisia de doctorat precizează
elementele de conținut care urmează să fie refăcute sau completate în teza
de doctorat și solicită o nouă susținere publică a tezei. A doua susținere
publică a tezei are loc în fața aceleiași comisii de doctorat ca și în
cazul primei susțineri. În cazul în care și la a doua susținere publică se
obține calificativul "Nesatisfăcător", titlul de doctor nu se acordă, iar
studentul-doctorand este exmatriculat.
Procesul-verbal al susținerii
publice (Anexa
17) include anexa cu întrebări și răspunsuri precum și
următoarele informații:
a)
calificativul propus;
b)
indicarea comisiei de specialitate a CNATDCU căreia îi este arondat
domeniul de studii universitare de doctorat în care a fost absolvit
programul de studii;
c)
data susținerii publice a tezei de doctorat.
În anexa Procesului-verbal al
susținerii publice se precizează motivația calificativului acordat și
elementele care trebuie refăcute/completate în teza de doctorat, dacă este
cazul.
Institutele au obligația să
transmită Serviciului Programe de Cercetare si Doctorat în maximum 5 zile
de la data susținerii tezei, dosarul de doctorat atât în format fizic cât
și electronic (stick). Teza de doctorat se va depune în două exemplare. Un
exemplar al tezei de doctorat este destinat Fondului intangibil al
Depozitului legal care va fi depus de către IOSUD la Biblioteca Națională
a României după obținerea titlului de doctor și va fi însoțit de un CD ce
va conține teza de doctorat în format pdf editabil.
Serviciul Programe de Cercetare
și Doctorat va transmite dosarul de doctorat Secțiilor științifice din
cadrul Academiei Române spre avizare. După obținerea avizului, IOSUD
solicită Ministerului Educației intrarea în procedura de evaluare la
nivelul CNATDCU (Anexa
18).
Structura dosarului de doctorat
și accesul la acesta vor fi reglementate printr-o procedură elaborată de
CNATDCU și aprobată prin ordin al ministrului educației, cu respectarea
legislației în vigoare.
În termen de 90 de zile
calendaristice de la primirea dosarului de doctorat, CNATDCU emite un aviz
conform cu privire la respectarea procedurii administrative desfășurate la
nivelul IOSUD și respectarea criteriilor minimale pentru acordarea
diplomei de doctor. Procedura administrativă include ca pas distinct
verificarea declarației privind originalitatea lucrării și analizarea
rapoartelor privind gradul de similitudine.
În cazul în care CNATDCU decide
că procedura administrativă desfășurată la nivelul IOSUD nu a respectat
prevederile prezentului regulament, dosarul de doctorat va fi transmis
înapoi către IOSUD pentru a fi reanalizat și completat. Decizia va fi
transmisă de către IOSUD SCOSAAR, Școlii doctorale din care face parte
studentul doctorand. Dosarul de doctorat poate fi retransmis către CNATDCU
pentru o nouă analiză doar după reluarea procedurilor prevăzute în
prezenta metodologie privind susținerea publică.
II.
Conferirea titlului de doctor
În termen de 30 de zile
calendaristice de la primirea avizului conform emis de către CNATDCU,
IOSUD emite decizia de acordare a diplomei de doctor, semnată de
Președintele Academiei Române, întocmește și eliberează diploma de doctor.
După emiterea diplomei de doctor,
teza de doctorat, în format digital și tipărit, se arhivează la biblioteca
IOD, cu termen permanent.
Dacă studentul-doctorand nu
optează pentru publicarea distinctă a tezei sau a unor capitole din
aceasta, forma digitală a tezei rămâne publică și va putea fi accesată
liber pe platforma națională gestionată de UEFISCDI, inclusiv după
emiterea deciziei de acordare a diplomei de doctor. Tezei i se va atribui
o licență de protecție a dreptului de autor.
Dacă studentul-doctorand optează
pentru publicarea distinctă a tezei de doctorat sau a unor capitole din
aceasta, el primește un termen de grație de maximum 24 de luni pentru
realizarea acestei publicări, timp în care teza de doctorat, în format
digital, devine inaccesibilă publicului. După expirarea termenului de
grație, în cazul în care în platforma gestionată de UEFISCDI nu a fost
încărcată nicio notificare cu privire la publicarea distinctă a tezei,
documentul în format digital devine automat liber accesibil, cu atribuirea
unei licențe de protecție a dreptului de autor.
După publicarea tezei sau a unor
capitole din aceasta, autorul are obligația de a notifica IOSUD la adresa
de email
scosaar@acad.ro
asupra acestui fapt și de a transmite indicația bibliografică și un link
către publicație, care vor fi făcute apoi publice pe platforma națională
gestionată de UEFISCDI.
După emiterea deciziei de
acordare a diplomei de doctor, în termen de maximum 180 de zile, IOSUD are
obligația transmiterii către Biblioteca Națională a României a unui
exemplar tipărit al tezei de doctorat și al anexelor acesteia, conform
Legii nr. 111/1995 privind Depozitul legal de documente, republicată,
exemplar destinat Fondului intangibil, precum și a unui exemplar digital
al acestora, pe suport electronic, destinat consultării la cerere, la
sediul Bibliotecii Naționale a României, de către orice persoană
interesată, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.
IOSUD elaborează și adoptă
regulamente privind standardele de calitate care trebuie respectate în
elaborarea tezei de doctorat. Aceste standarde vor fi corelate cu
standardele minimale elaborate de CNATDCU pentru acordarea diplomei de
doctor, precum și cu ghidul privind redactarea tezelor de doctorat
elaborat de CNATDCU.
Calitatea de student-doctorand
încetează la acordarea titlului de doctor.
Alături de :
Acronime
LISTA ACTELOR AFLATE IN DOSARUL Electronic:
a) Copie scanată a actului de identitate b) Copie scanată a actului de naștere c) Copie scanată a certificatului de căsătorie d) CV-ul doctorandului, semnat și datat e) Decizia de admitere la programul de studii universitare de doctorat f) Contractul de studii universitare și actele adiționale (Planul de studii doctorale) g) Cererea doctorandului privind demararea procedurilor de evaluare de către comisia de îndrumare, semnată de doctorand, înregistrată la școala doctorală și avizată de conducătorul de doctorat h) Copie scanată după declarația semnată de doctorand și de conducătorul de doctorat privind asumarea răspunderii cu privire la asigurarea originalității conținutului tezei de doctorat, precum și a respectării standardelor de etică profesională, conform art. 143 alin. (4) și art. 170 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 65 alin. (5) - (7) din codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin HG nr. 681/2011 i) Un raport de similitudini care va include rezoluția conducătorului de doctorat; prima pagină a raportului cuprinde mențiunea olografă „lucrarea nu conține elemente de plagiat”, numele conducătorului în clar și semnătura acestuia j) Referat preliminar susținerii publice a tezei, întocmit de școala doctorală și documente care atestă parcursul programului de studii (planul de studii, procese verbale examene și referate) k) Propunerea comisiei de susținere publică, formulată și semnată de conducătorul de doctorat și aprobată de Consiliul Științific al SCOSAAR l) CV-urile celor 5 membri ai comisiei de susținere publică m) Decizia de numire a comisiei de susținere publică eliberată de SCOSAAR n) Cererea pentru fixarea datei de susținere publică a tezei de doctorat (înregistrată la Institutul coordonator cu minim 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere) formulată de doctorand și avizată de conducătorul de doctorat, de președinteșe comisiei de susținere și de directorul departamentului o) Anunțul pentru susținerea publică (întocmit cu 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susținere) p) Adeverință privind depunerea unui exemplar tipărit al tezei la biblioteca Institutului coordonator q) Rapoartele celor 3 referenți oficiali, membri ai comisiei de doctorat, semnate de aceștia (copii scanate sau documente semnate electronic) r) Referatul de acceptare din partea conducătorului de doctorat s) Avizul comisiei de îndrumare în vederea depunerii tezei t) PV al susținerii publice și anexa cu întrebări și răspunsuri, inclusiv propunerea de acordare a titlului de doctor, semnat de toți membrii comisiei (copie scanată sau document semnat electronic) u) Rezumatul tezei de doctorat v) Teza de doctorat și anexele w) Lista publicațiilor rezultate în urma cercetării științifice din programul de studii doctorale și copii ale publicațiilor x) Declarația doctorandului privind opțiunile acestuia referitor la publicarea tezei de doctorat y) Copii acte de studii (diplomă bacalaureat, diplomă licență, foaie matricolă)
Dosarul electronic este însoțit de unul printat care conține: Adresa de înaintare Etichetă dosar Chitanță de achitatre a taxei de susținere a tezei - 600 RON OPIS documente incluse in dosar Toate documentele a-y cu excepția punctului v care va fi înlocuit de un exemplar tipărit al tezei
LISTA DOCUMENTELOR DIN DOSARUL ÎNTOCMIT ÎN VEDEREA ELIBERĂRII DIPLOMEI DE DOCTOR ÎN Biologie
1. Fișa personală a doctorandului 2. Proces verbal al Comisiei de susținere publică a tezei cu rezultatul votării propunerii de acordare a titlului științific de doctor 3. Referatul final de verificare a lucrărilor din care rezultă îndeplinirea cerințelor legale de susținere publică a tezei de doctorat 4. Copie legalizată după certificatul de naștere 5. Copie legalizata dupa certificatul de căsătorie 6. Copie după Hotărârea Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare pentru conferirea titlului de doctor (pozitia ... din anexa .... privind Academia Română) 7. Adresa oficială din partea Institutului de Biologie din care rezultă că doctorul în științe pentru care se solicită eliberarea diplomei nu are față de institut datorii materiale rezultate din desfășurarea activității de cercetare și învățământ pentru obținerea titlului științific de doctor în științe 8. Copie după chitanța de plată a a sumei de ..... RON, reprezentând taxa pentru eliberarea diplomei de doctor (cv 15 Euro), în contul Academiei Române, RO86TREZ70020E330500XXXX, deschis la ATCP-MB , CF 4192472.
CERERI
1. Model Cerere de prelungire stagiu 2. Model Cerere perioada de gratie 4. Model Cerere schimbare titlu teza
FORMULARE EXAMENE / REFERATE 5. Cerere examen Biodiversitate 6. Proces verbal Biodiversitate 7. Cerere examen Biotehnologii 8. Proces verbal Biotehnologii 10. Proces verbal Proiect cercetare 12. Proces verbal Raport cercetare 13. Catalog examen
1. GHID DE REDACTARE A TEZEI DE DOCTORAT (Anexe) Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8, Anexa 9, Anexa 10, Anexa 11, Anexa 12, Anexa 13, Anexa 14, Anexa 15, Toate documentele (.zip) 3. Metodologie privind acordarea burselor (Anexe) 4. Metodologie privind acordarea revocarea calității de conducător de doctorat în cadrul SCOSAAR (Anexe) 5. Metodologie de evaluare a conducătorilor de doctorat (Anexe) 6. Metodologii privind mobilitatea academică a studenților doctoranzi (Anexa) 7. Metodologie privind schimbarea conducătorului de doctorat (Anexe) 8. Metodologie privind modificarea duratei programului de studii doctorale de la 3 ani la 4 ani 9. Metodologie privind doctoratul în cotutelă Acord Cotutelă, Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8, Toate documentele (.zip)
Pentru mai multe informații vă puteți adresa secretarului științific Dr. Silvia Tudor (centrala: 021 2128640). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© 2008 Institute of Biology. All right reserved. Send mail to sorin.stefanut@ibiol.ro with
questions or comments about this web site. |